برگزاری مسابقات قرآنی کارکنان نیروی انتظامی در قزوین
کد خبر: 4154649
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

برگزاری مسابقات قرآنی کارکنان نیروی انتظامی در قزوین

معاون هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان قزوین با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: بالغ بر ۳۰۰ شرکت کننده آقا و خانم علاقمند به حوزه انس با قرآن کریم در قالب یازده رشته با هم به رقابت می‌پردازند.

مسابقات قرآن

سرهنگ کیومرث درخشان، معاون هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، گفت: بیست‌و‌هشتمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان فرماندهی انتظامی استان قزوین و پنجمین دوره از مسابقات خانواده کارکنان امروز ۲۱ تیرماه در سالن شهدای ستاد فرماندهی انتظامی استان قزوین در حال برگزاری است.

وی اظهار کرد: امروز بالغ‌بر ۳۰۰ شرکت‌کننده آقا و بانوی علاقه‌مند به انس با قرآن کریم در قالب یازده رشته با هم به رقابت می‌پردازند و ۶ داور مطرح استانی و ملی توانمندی‌های شرکت‌کنندهگان بخش آقایان و بانوان را به‌طور جداگانه در رشته‌های حفظ ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و حفظ کل، درک مفاهیم سطح یک و ۲، اذان، ترتیل و تحقیق محک‌زده و ارزیابی می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه فرماندهی انتظامی استان قزوین چهره‌های شاخصی را در عرصه فعالیت‌های قرآنی به کشور معرفی کرده است، افزود: تاکنون محمدرضا رجبی شاد و حسین خلیلی موفق شده‌اند عناوین و رتبه‌های برتر درون سازمانی و برون سازمانی کشوری متعددی را در رشته‌های مختلف قرآن به خود اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا برگزیدگان بیست‌و‌هشتمین دوره از مسابقات قرآنی کارکنان فرماندهی انتظامی استان قزوین و پنجمین دوره از مسابقات خانواده کارکنان به تهران معرفی می‌شوند تا در ارزیابی و مقایسه صورت گرفته بین نفرات برتر استان‌های مختلف به مسابقات کشوری فراجا فراخوان شده و بتوانند در آن عرصه هم به شایستگی بدرخشند.

درخشان بیان کرد: اقدامات فرماندهی انتظامی استان قزوین در عرصه فعالیت‌های قرآنی تنها به برگزاری مسابقات ختم نمی‌شود بلکه آموزش‌های قرآن در خلال آموزش‌های ضمن خدمت کارکنان گنجانده شده و علاوه بر آن دوره‌های روخوانی، روانخوانی، ترتیل‌خوانی و تحقیق خوانی نیز طرح‌ریزی شده و در حال عملیاتی شدن است.

انتهای پیام
captcha